Ambalaj tasarımında sürdürülebilirlik alanında sosyal farkındalık yaratma amacıyla artırılmış gerçeklik kullanımı: Bir kozmetik ambalajı önerisi

Artırılmış Gerçeklik teknolojisi etkili mesajı iletmek amacıyla ambalaj tasarımda kullanılmaktadır. Ambalaj üzerinden yola çıkılan bir Artırılmış Gerçeklik deneyiminde, kullanıcılar ürünün yaşam döngüsünü takip edebilir, doğru geri dönüşüm adımları konusunda bilgi alabilir, yeniden kullanıma uygun ambalajları keşfedebilir, ileri dönüşüm seçenekleri konusunda teşvik edilebilir. Bu tez, Artırılmış Gerçeklik teknolojisi ve ambalaj tasarımına getirdiği yenilikçi yaklaşımın sürdürülebilirlik alanında sosyal farkındalık yaratmadaki etkisini incelemektedir. Sürdürülebilirlik alanında çözüm üretmenin en etkili yolu sosyal farkındalık yaratmaktır. İlk iki bölümde bu konu üzerinde yapılan literatür taraması sonucunda önceki çalışmaların derlemesi yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü ve dördüncü bölümünde, Artırılmış Gerçekliğin kullanım alanları ve sürdürülebilirlik ilişkisinin incelenmesi sonucunda sosyal farkındalık yaratmadaki potansiyelinin yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın bulguları, ambalaj tasarımında Artırılmış Gerçeklik kullanımının sürdürülebilirlik konusunda farkındalığı artırmak için nasıl kullanılabileceğine dair öneriler geliştirmek için kullanılmıştır. Araştırma sonunda, sürdürülebilirlik alanında sorumlu bir sektör olan kozmetik alanında bir uygulama prototipi önerilmektedir. Uygulama önerisiyle, AG'nin sürdürülebilirlik konusunda toplumsal farkındalık yaratma potansiyelini inceleyerek bu boşluğa işaret etmek amaçlanmıştır.

Görüntülenme
10
15.01.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
15.01.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
02 Mayıs 2024 08:42
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Ambalaj tasarımında sürdürülebilirlik alanında sosyal farkındalık yaratma amacıyla artırılmış gerçeklik kullanımı: Bir kozmetik ambalajı önerisi
Yazar [Asıl]
(dc.creator.author)
Şerifoğlu, Atifet Sena
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarımı Yüksek Lisans Programı
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Yayın Turu [Akademik]
(dc.type)
preprint
Yayın Türü [Ortam]
(dc.format)
application/pdf
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Ambalaj tasarımı
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Artırılmış gerçeklik
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Kozmetik ambalajı
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Sosyal sorumluluk
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Sürdürülebilirlik
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Sürdürülebilir tasarım
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Packaging design
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Augmented reality
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Cosmetic packaging
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Social responsibility
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Sustainability
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Sustainable design
Yayıncı
(dc.publisher)
Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
Dil
(dc.language.iso)
tur
Özet Bilgisi
(dc.description.abstract)
Artırılmış Gerçeklik teknolojisi etkili mesajı iletmek amacıyla ambalaj tasarımda kullanılmaktadır. Ambalaj üzerinden yola çıkılan bir Artırılmış Gerçeklik deneyiminde, kullanıcılar ürünün yaşam döngüsünü takip edebilir, doğru geri dönüşüm adımları konusunda bilgi alabilir, yeniden kullanıma uygun ambalajları keşfedebilir, ileri dönüşüm seçenekleri konusunda teşvik edilebilir. Bu tez, Artırılmış Gerçeklik teknolojisi ve ambalaj tasarımına getirdiği yenilikçi yaklaşımın sürdürülebilirlik alanında sosyal farkındalık yaratmadaki etkisini incelemektedir. Sürdürülebilirlik alanında çözüm üretmenin en etkili yolu sosyal farkındalık yaratmaktır. İlk iki bölümde bu konu üzerinde yapılan literatür taraması sonucunda önceki çalışmaların derlemesi yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü ve dördüncü bölümünde, Artırılmış Gerçekliğin kullanım alanları ve sürdürülebilirlik ilişkisinin incelenmesi sonucunda sosyal farkındalık yaratmadaki potansiyelinin yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın bulguları, ambalaj tasarımında Artırılmış Gerçeklik kullanımının sürdürülebilirlik konusunda farkındalığı artırmak için nasıl kullanılabileceğine dair öneriler geliştirmek için kullanılmıştır. Araştırma sonunda, sürdürülebilirlik alanında sorumlu bir sektör olan kozmetik alanında bir uygulama prototipi önerilmektedir. Uygulama önerisiyle, AG'nin sürdürülebilirlik konusunda toplumsal farkındalık yaratma potansiyelini inceleyerek bu boşluğa işaret etmek amaçlanmıştır.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2024-01-15
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-01-15
Haklar
(dc.rights)
Yeditepe University Academic and Open Access Information System
Erişim Hakkı
(dc.rights.access)
Open Access
Telif Hakkı
(dc.rights.holder)
Aksi belirtilmediği sürece telif hakları Yeditepe Üniversitesi'ne aittir. Kullanım izinleri Açık Erişim Sistemi'nde belirtilmiş olup, "InC-NC/1.0" ve "by-nc-nd/4.0" belirtildiği gibidir.
Telif Hakkı Url
(dc.rights.uri)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Telif Hakkı Url
(dc.rights.uri)
https://rightsstatements.org/page/InC-NC/1.0/?language=en
Açıklama [Genel]
(dc.description)
Yayınlanan son versiyon
Açıklama [Not]
(dc.description.note)
Not: Bu ön baskı, hakem/bilirkişi tarafından onaylanmamış yeni araştırmaları bildirir ve bu alanda birden fazla uzmana danışılmadan kaynak bilgi olarak kullanılmamalıdır.
Tanım Koleksiyon Bilgisi
(dc.description.collectioninformation)
Bu eser Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla kullanıma sunulan ön baskı koleksiyonunun bir parçasıdır. Sorularınız için iletişim adresimiz openaccess@yeditepe.edu.tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11831/8144
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms