İnsanoğlu tarih boyunca merak içgüdüsü ile yaşamını sürdürmüş, bilgiye ulaşmak ile meşgul olmuştur. Bilgi kavramı üzerinde yoğunlaşan insan, topluluğun devamını ve varlığını sürdürmek için güç unsuru olarak bilgiyi kullanmıştır. Bilgi, en küçük toplumsal oluşumdan evrenin işleyişini anlamaya, gerçekleşen veya gerçekleşebilecek olayların anlaşılmasını ve kontrol altına alınmasını sağlayan bir deneyimler bütünüdür. İnsanlık devinime uğrarken bilgiye ulaşmanın ve kullanımının da çeşitlendiği bilinmektedir. Analog dönemlerden farklı olarak; dijital çağda bilgi, toplumun tamamına ulaşabilmektedir. Kolay ulaşılabilen bilgi, bireyin kapasitesini aşabilen veri aktarımına sebep olabilmektedir. Bu nedenle bilginin doğru bir şekilde alınıp işlenmesi için bilgi tasarımı süreci önemli bir kavram ve aşamadır. Bilgi tasarımı türlerinden olan infografikler, farklı disiplinlerde geleneksel anlatımların yetersiz kaldığı durumlarda mesajın doğru aktarılmasını ve verilerin derlenmesini sağlayan bir yöntemdir. Yaşam biçimlerinin gelişmesiyle ihtiyaç duyulan bilgiye ulaşmadaki hız unsuru, bilginin iletilmesinde dikkatli davranılması gerektiğini göstermektedir. İnfografiklerin bu anlamda dikkatli analizi gerekmektedir. Nitekim akış içerisinde gözden kaçan anlaşılamayan bilginin, işlevini yerine getiremediği görülmektedir. Bu ise infografiklerin bilgi tasarım sürecinde doğru kodlanıp çözülmesi gerekliliğini göstermektedir. Bu nedenle tezin amacı; dijital çağın yarattığı problemlere çözüm sağlayacak hibrit özelliklere sahip bir infografik uygulaması olan, artırılmış gerçeklik destekli etkileşimli infografik ile çözüm sunmaktır. Çalışmanın hipotezi ise, dijital çağda kritik öğrenme süreci içerisinde, geleneksel infografiklerin temel özellikleri muhafaza edilerek, artırılmış gerçeklik destekli etkileşimli infografiklerin tasarlanması gerektiği savıdır.
Eser Adı (dc.title) | Artırılmış gerçeklik destekli etkileşimli infografik tasarımı: İstanbul Rahmi M. Koç müzesi örnek uygulaması |
Yazar [Asıl] (dc.creator.author) | Şilit, Renç |
Yazar Departmanı (dc.creator.department) | Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Yazar Departmanı (dc.creator.department) | Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarımı Yüksek Lisans Programı |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2024 |
Yayın Turu [Akademik] (dc.type) | preprint |
Yayın Türü [Ortam] (dc.format) | application/pdf |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Artırılmış gerçeklik |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Etkileşimli infografik |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Infografik |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Sanal gerçeklik |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Simülasyon |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Augmented reality |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Interactive infographic |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Infographic |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Virtual reality |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Simulation |
Yayıncı (dc.publisher) | Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi |
Dil (dc.language.iso) | tur |
Özet Bilgisi (dc.description.abstract) | İnsanoğlu tarih boyunca merak içgüdüsü ile yaşamını sürdürmüş, bilgiye ulaşmak ile meşgul olmuştur. Bilgi kavramı üzerinde yoğunlaşan insan, topluluğun devamını ve varlığını sürdürmek için güç unsuru olarak bilgiyi kullanmıştır. Bilgi, en küçük toplumsal oluşumdan evrenin işleyişini anlamaya, gerçekleşen veya gerçekleşebilecek olayların anlaşılmasını ve kontrol altına alınmasını sağlayan bir deneyimler bütünüdür. İnsanlık devinime uğrarken bilgiye ulaşmanın ve kullanımının da çeşitlendiği bilinmektedir. Analog dönemlerden farklı olarak; dijital çağda bilgi, toplumun tamamına ulaşabilmektedir. Kolay ulaşılabilen bilgi, bireyin kapasitesini aşabilen veri aktarımına sebep olabilmektedir. Bu nedenle bilginin doğru bir şekilde alınıp işlenmesi için bilgi tasarımı süreci önemli bir kavram ve aşamadır. Bilgi tasarımı türlerinden olan infografikler, farklı disiplinlerde geleneksel anlatımların yetersiz kaldığı durumlarda mesajın doğru aktarılmasını ve verilerin derlenmesini sağlayan bir yöntemdir. Yaşam biçimlerinin gelişmesiyle ihtiyaç duyulan bilgiye ulaşmadaki hız unsuru, bilginin iletilmesinde dikkatli davranılması gerektiğini göstermektedir. İnfografiklerin bu anlamda dikkatli analizi gerekmektedir. Nitekim akış içerisinde gözden kaçan anlaşılamayan bilginin, işlevini yerine getiremediği görülmektedir. Bu ise infografiklerin bilgi tasarım sürecinde doğru kodlanıp çözülmesi gerekliliğini göstermektedir. Bu nedenle tezin amacı; dijital çağın yarattığı problemlere çözüm sağlayacak hibrit özelliklere sahip bir infografik uygulaması olan, artırılmış gerçeklik destekli etkileşimli infografik ile çözüm sunmaktır. Çalışmanın hipotezi ise, dijital çağda kritik öğrenme süreci içerisinde, geleneksel infografiklerin temel özellikleri muhafaza edilerek, artırılmış gerçeklik destekli etkileşimli infografiklerin tasarlanması gerektiği savıdır. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2024-02-22 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2024-02-22 |
Haklar (dc.rights) | Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi |
Erişim Hakkı (dc.rights.access) | Open Access |
Telif Hakkı (dc.rights.holder) | Aksi belirtilmediği sürece telif hakları Yeditepe Üniversitesi'ne aittir. Kullanım izinleri Açık Erişim Sistemi'nde belirtilmiş olup, "InC-NC/1.0" ve "by-nc-nd/4.0" belirtildiği gibidir. |
Telif Hakkı Url (dc.rights.uri) | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
Telif Hakkı Url (dc.rights.uri) | https://rightsstatements.org/page/InC-NC/1.0/?language=en |
Açıklama [Genel] (dc.description) | Yayınlanan son versiyon |
Açıklama [Not] (dc.description.note) | Not: Bu ön baskı, hakem/bilirkişi tarafından onaylanmamış yeni araştırmaları bildirir ve bu alanda birden fazla uzmana danışılmadan kaynak bilgi olarak kullanılmamalıdır. |
Tanım Koleksiyon Bilgisi (dc.description.collectioninformation) | Bu eser Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla kullanıma sunulan ön baskı koleksiyonunun bir parçasıdır. Sorularınız için iletişim adresimiz openaccess@yeditepe.edu.tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.11831/8275 |