Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 161 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 161 Adet 0.001 sn
Koleksiyon [1]
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Eser Adı [20]
Yayın Tarihi [1]
Yazar Departmanı [20]
Yazar [KatkıdaBulunan] Kurum [20]
Yayın Türü [Ortam] [1]
Dil [2]
Erişim Hakkı [1]
Yayın Turu [Akademik] [1]
Erişime Açık

Limited şirketlerin haklı sebeple feshi

Koşan, Pınar

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun m. 636/III hükmü ile limited şirketlerde haklı sebeplerin varlığı halinde, her bir ortağın mahkemeden ortaklığın feshine karar verilmesini isteyebileceği düzenlenmiştir. Düzenlemenin devamında ise, mahkemenin şirketin feshine karar vermek yerine, davacı ortağa payının gerçek değerinin ödenmesi ve davacının ortaklıktan çıkarılmasına veya duruma uygun düşen ve kabul edilebilir diğer bir çözüme hükmedilebileceği belirtilmiştir. Çalışmamızda limited şirketin sona erme hallerinden biri olan bu hüküm uyarınca haklı sebep kavramı açıklanmış ve hangi hallerin limite ...Daha fazlası

Erişime Açık

The impact of logistics activities on customer satisfaction from an e-commerce perspective

Sezgin, İrem Kumsal

In the digital era, the e-commerce industry is developing unexpectedly and has emerge as an integral phase of people's lives. It is now impossible to stay except e-commerce, as it gives comfort and will become embedded in our day by day routines.In the online shopping market, numerous components contribute to satisfying online shoppers, with logistics services playing a significant role in this regard. The purpose of this study is to demonstrate the impact of logistics activities from an e-commerce perspective on customer and satisfaction,and to uncover the relationship between them. A survey ...Daha fazlası

Erişime Açık

Orientalism and nostalgia in british travel writing on the balkans

Talay, Haluk İhsan

The main purpose of this study is to examine the orientalist and nostalgic conditions as well as images reflected in British travel writers, specifically in Patrick Leigh Fermor’s travel trilogy consisting of A Time of Gifts (1977), Between the Woods and Water (1986) and A Broken Road: From the Iron Gates to Mount Athos (2013), and Georgina Harding’s In Another Europe: A Journey into Romania (1990). This work mainly utilizes theories regarding orientalism such as those of Edward Said, Andre Gingrich and Maria Todorova, in addition to Joep Leerssen’s theory of imagology and Svetlana Boym’s theo ...Daha fazlası

Erişime Açık

Contributions of organizations in Istanbul Unkapani to popular music between 1960-2000

Or, Bora

This study is important in terms of contextualizing the scattered dissident voices that have developed in the Turkish geography, regardless of genre, within a broad perspective. It offers an uncommon combination of texts on music, art, social sciences, etc. Most of the studies on music to date have not touched upon the Unkapanı record stores bazaar. In this study, Unkapanı İMÇ (Istanbul ManifaturacılarÇarşısı)'s organizations from its first establishment until the time it lost its popularity, communication tools such as radio, cinema, TV used in the spread of popular music, the formation of Un ...Daha fazlası

Erişime Açık

Consumer behavior in automotive industry in Turkey: research on shopping practices and buying behaviors of b and c segment automotive consumers

Gülsen, Deniz Gökçe

This dissertation hereby is aimed to analyze the buying behavior of automotive consumers in Turkey. There are 8 hypotheses but the main idea is to see whether B anc C segment consumers see buying a vehicle as an investment or not. The thesis contains three main parts; conceptual framework, research, and results. What these parts include is explained below. The conceptual framework contains three parts. The Concept of Consumer and Consumer Behavior part explains consumer behavior, types of buying behavior, consumer buying (decision process), and the factors affecting buying behavior. The Automo ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms