Hakikatin önemsizleştiği post-truth dönemde insanlık bir simülasyon çağı yaşamaktadır. Zaman ve mekân algısı değişmiş, görüntülerden oluşan sanal bir imgelem dünyası söz konusu olmuştur. Artık her şey sayılardan oluşan bir veridir. Her türlü hakikat her an değişebilir durumdadır. Bu dönemde sanal medya kullanıcıları herhangi bir alandaki yeterliliklerine bakılmaksızın ‘her şey’ olabilmektedir. Hakikatin önemsizleşmesinin temel özelliklerinden bir diğeri de yalanın hakikatin yerini almasıdır. Öznel duygu ve düşüncelerin rasyonel görüşlere tercih edildiği bu çağda sanatta payına düşeni almaktadır. Postmodern sanatçının üretimi konusunda, sanat tarihinden ve yapılmış işlerden nasıl faydalandığı yöntem farklılıklarıyla ele alınmıştır. Başından beri süre gelen ‘sanatta özgünlük’ tartışmalarının öneminin ne ölçüde değiştiği incelenmiştir. Melez bir üsluba sahip olan bugünün sanatçısının, yeni medya ve dijital teknolojinin olanaklarına nasıl eklemlendiği tartışılmıştır. Manipülasyonun postmodern sanatçı için önemi, gerçek ve sahtenin yer değiştirmesi bağlamında ele alınmıştır. Kapitalin veya sermayenin sanata etkisi incelenmiştir. Post-truth dönemde artık ‘gerçeklik’ hakikatle değil kurgularla inşa edilmektedir. Figüratif resim ve heykelin gerçeklikten yola çıkması bağlamında bugünün sanal dünyasında kurgulanan ‘figüratif resim ve heykel’ değerlendirilmiştir. Tüketim nesnesine dönüşen sanatın ‘sanallaşması’ ve ‘simülasyonun simülasyonu’ olması durumu incelenmiştir
Yazar |
Ataş, Eyüp |
Yayın Türü | Preprint |
Tek Biçim Adres | https://hdl.handle.net/20.500.11831/8060 |
Konu Başlıkları |
Figüratif heykel
Figüratif resim Hakikatin önemsizleşmesi Post-truth Yeni medya Figurative sculpture figurative painting Trivialization of truth |
Koleksiyonlar |
Ön Baskı Yayınlar |
Sayfalar | - |
Yayın Tarihi | 2023 |
Eser Adı [dc.title] | Post-Truth Çağda Figüratif Resim ve Heykel |
Yazar [dc.contributor.author] | Ataş, Eyüp |
Yayıncı [dc.publisher] | Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi |
Yayın Türü [dc.type] | preprint |
Açıklama [dc.description] | Not: Bu ön baskı, hakem/bilirkişi tarafından onaylanmamış yeni araştırmaları bildirir ve bu alanda birden fazla uzmana danışılmadan kaynak bilgi olarak kullanılmamalıdır |
Özet [dc.description.abstract] | Hakikatin önemsizleştiği post-truth dönemde insanlık bir simülasyon çağı yaşamaktadır. Zaman ve mekân algısı değişmiş, görüntülerden oluşan sanal bir imgelem dünyası söz konusu olmuştur. Artık her şey sayılardan oluşan bir veridir. Her türlü hakikat her an değişebilir durumdadır. Bu dönemde sanal medya kullanıcıları herhangi bir alandaki yeterliliklerine bakılmaksızın ‘her şey’ olabilmektedir. Hakikatin önemsizleşmesinin temel özelliklerinden bir diğeri de yalanın hakikatin yerini almasıdır. Öznel duygu ve düşüncelerin rasyonel görüşlere tercih edildiği bu çağda sanatta payına düşeni almaktadır. Postmodern sanatçının üretimi konusunda, sanat tarihinden ve yapılmış işlerden nasıl faydalandığı yöntem farklılıklarıyla ele alınmıştır. Başından beri süre gelen ‘sanatta özgünlük’ tartışmalarının öneminin ne ölçüde değiştiği incelenmiştir. Melez bir üsluba sahip olan bugünün sanatçısının, yeni medya ve dijital teknolojinin olanaklarına nasıl eklemlendiği tartışılmıştır. Manipülasyonun postmodern sanatçı için önemi, gerçek ve sahtenin yer değiştirmesi bağlamında ele alınmıştır. Kapitalin veya sermayenin sanata etkisi incelenmiştir. Post-truth dönemde artık ‘gerçeklik’ hakikatle değil kurgularla inşa edilmektedir. Figüratif resim ve heykelin gerçeklikten yola çıkması bağlamında bugünün sanal dünyasında kurgulanan ‘figüratif resim ve heykel’ değerlendirilmiştir. Tüketim nesnesine dönüşen sanatın ‘sanallaşması’ ve ‘simülasyonun simülasyonu’ olması durumu incelenmiştir |
Kayıt Giriş Tarihi [dc.date.accessioned] | 2023-11-13 |
Yayın Tarihi [dc.date.issued] | 2023 |
Açık Erişim Tarihi [dc.date.available] | 2023-11-13 |
Dil [dc.language.iso] | tur |
Konu Başlıkları [dc.subject] | Figüratif heykel |
Konu Başlıkları [dc.subject] | Figüratif resim |
Konu Başlıkları [dc.subject] | Hakikatin önemsizleşmesi |
Konu Başlıkları [dc.subject] | Post-truth |
Konu Başlıkları [dc.subject] | Yeni medya |
Konu Başlıkları [dc.subject] | Figurative sculpture |
Konu Başlıkları [dc.subject] | figurative painting |
Konu Başlıkları [dc.subject] | Trivialization of truth |
Haklar [dc.rights] | Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi |
Yazar Departmanı [dc.contributor.department] | Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Yazar Departmanı [dc.contributor.department] | Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Plastik Sanatlar ve Resim Yüksek Lisans Programı |
Tek Biçim Adres [dc.identifier.uri] | https://hdl.handle.net/20.500.11831/8060 |