Hakikatin önemsizleştiği post-truth dönemde insanlık bir simülasyon çağı yaşamaktadır. Zaman ve mekân algısı değişmiş, görüntülerden oluşan sanal bir imgelem dünyası söz konusu olmuştur. Artık her şey sayılardan oluşan bir veridir. Her türlü hakikat her an değişebilir durumdadır. Bu dönemde sanal medya kullanıcıları herhangi bir alandaki yeterliliklerine bakılmaksızın ‘her şey’ olabilmektedir. Hakikatin önemsizleşmesinin temel özelliklerinden bir diğeri de yalanın hakikatin yerini almasıdır. Öznel duygu ve düşüncelerin rasyonel görüşlere tercih edildiği bu çağda sanatta payına düşeni almaktadır. Postmodern sanatçının üretimi konusunda, sanat tarihinden ve yapılmış işlerden nasıl faydalandığı yöntem farklılıklarıyla ele alınmıştır. Başından beri süre gelen ‘sanatta özgünlük’ tartışmalarının öneminin ne ölçüde değiştiği incelenmiştir. Melez bir üsluba sahip olan bugünün sanatçısının, yeni medya ve dijital teknolojinin olanaklarına nasıl eklemlendiği tartışılmıştır. Manipülasyonun postmodern sanatçı için önemi, gerçek ve sahtenin yer değiştirmesi bağlamında ele alınmıştır. Kapitalin veya sermayenin sanata etkisi incelenmiştir. Post-truth dönemde artık ‘gerçeklik’ hakikatle değil kurgularla inşa edilmektedir. Figüratif resim ve heykelin gerçeklikten yola çıkması bağlamında bugünün sanal dünyasında kurgulanan ‘figüratif resim ve heykel’ değerlendirilmiştir. Tüketim nesnesine dönüşen sanatın ‘sanallaşması’ ve ‘simülasyonun simülasyonu’ olması durumu incelenmiştir
Eser ady (dc.title) | Post-Truth çağda figüratif resim ve heykel |
Yazar [Asıl] (dc.creator.author) | Ataş, Eyüp |
Yazar Departmanı (dc.creator.department) | Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Yazar Departmanı (dc.creator.department) | Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Plastik Sanatlar ve Resim Yüksek Lisans Programı |
Neşir senesi (dc.date.issued) | 2023 |
Yayın Turu [Akademik] (dc.type) | preprint |
Yayın Türü [Ortam] (dc.format) | application/pdf |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Figüratif heykel |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Figüratif resim |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Hakikatin önemsizleşmesi |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Post-truth |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Yeni medya |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Figurative sculpture |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Figurative painting |
Konu Başlıkları [Genel] (dc.subject) | Trivialization of truth |
Yayıncı (dc.publisher) | Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi |
Dil (dc.language.iso) | tur |
Özet Bilgisi (dc.description.abstract) | Hakikatin önemsizleştiği post-truth dönemde insanlık bir simülasyon çağı yaşamaktadır. Zaman ve mekân algısı değişmiş, görüntülerden oluşan sanal bir imgelem dünyası söz konusu olmuştur. Artık her şey sayılardan oluşan bir veridir. Her türlü hakikat her an değişebilir durumdadır. Bu dönemde sanal medya kullanıcıları herhangi bir alandaki yeterliliklerine bakılmaksızın ‘her şey’ olabilmektedir. Hakikatin önemsizleşmesinin temel özelliklerinden bir diğeri de yalanın hakikatin yerini almasıdır. Öznel duygu ve düşüncelerin rasyonel görüşlere tercih edildiği bu çağda sanatta payına düşeni almaktadır. Postmodern sanatçının üretimi konusunda, sanat tarihinden ve yapılmış işlerden nasıl faydalandığı yöntem farklılıklarıyla ele alınmıştır. Başından beri süre gelen ‘sanatta özgünlük’ tartışmalarının öneminin ne ölçüde değiştiği incelenmiştir. Melez bir üsluba sahip olan bugünün sanatçısının, yeni medya ve dijital teknolojinin olanaklarına nasıl eklemlendiği tartışılmıştır. Manipülasyonun postmodern sanatçı için önemi, gerçek ve sahtenin yer değiştirmesi bağlamında ele alınmıştır. Kapitalin veya sermayenin sanata etkisi incelenmiştir. Post-truth dönemde artık ‘gerçeklik’ hakikatle değil kurgularla inşa edilmektedir. Figüratif resim ve heykelin gerçeklikten yola çıkması bağlamında bugünün sanal dünyasında kurgulanan ‘figüratif resim ve heykel’ değerlendirilmiştir. Tüketim nesnesine dönüşen sanatın ‘sanallaşması’ ve ‘simülasyonun simülasyonu’ olması durumu incelenmiştir |
Täzelenenç Düzümleniş Senesi (dc.date.accessioned) | 2023-11-13 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-11-13 |
Haklar (dc.rights) | Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi |
Erişim Hakkı (dc.rights.access) | Open Access |
Telif Hakkı (dc.rights.holder) | Aksi belirtilmediği sürece telif hakları Yeditepe Üniversitesi'ne aittir. Kullanım izinleri Açık Erişim Sistemi'nde belirtilmiş olup, "InC-NC/1.0" ve "by-nc-nd/4.0" belirtildiği gibidir. |
Telif Hakkı Url (dc.rights.uri) | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
Telif Hakkı Url (dc.rights.uri) | https://rightsstatements.org/page/InC-NC/1.0/?language=en |
Açıklama [Genel] (dc.description) | Yayınlanan son versiyon |
Açıklama [Not] (dc.description.note) | Not: Bu ön baskı, hakem/bilirkişi tarafından onaylanmamış yeni araştırmaları bildirir ve bu alanda birden fazla uzmana danışılmadan kaynak bilgi olarak kullanılmamalıdır. |
Tanım Koleksiyon Bilgisi (dc.description.collectioninformation) | Bu eser Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla kullanıma sunulan ön baskı koleksiyonunun bir parçasıdır. Sorularınız için iletişim adresimiz openaccess@yeditepe.edu.tr |
Iňleýin Görnüşli Salgysy (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.11831/8060 |