Post-Truth çağda figüratif resim ve heykel

Hakikatin önemsizleştiği post-truth dönemde insanlık bir simülasyon çağı yaşamaktadır. Zaman ve mekân algısı değişmiş, görüntülerden oluşan sanal bir imgelem dünyası söz konusu olmuştur. Artık her şey sayılardan oluşan bir veridir. Her türlü hakikat her an değişebilir durumdadır. Bu dönemde sanal medya kullanıcıları herhangi bir alandaki yeterliliklerine bakılmaksızın ‘her şey’ olabilmektedir. Hakikatin önemsizleşmesinin temel özelliklerinden bir diğeri de yalanın hakikatin yerini almasıdır. Öznel duygu ve düşüncelerin rasyonel görüşlere tercih edildiği bu çağda sanatta payına düşeni almaktadır. Postmodern sanatçının üretimi konusunda, sanat tarihinden ve yapılmış işlerden nasıl faydalandığı yöntem farklılıklarıyla ele alınmıştır. Başından beri süre gelen ‘sanatta özgünlük’ tartışmalarının öneminin ne ölçüde değiştiği incelenmiştir. Melez bir üsluba sahip olan bugünün sanatçısının, yeni medya ve dijital teknolojinin olanaklarına nasıl eklemlendiği tartışılmıştır. Manipülasyonun postmodern sanatçı için önemi, gerçek ve sahtenin yer değiştirmesi bağlamında ele alınmıştır. Kapitalin veya sermayenin sanata etkisi incelenmiştir. Post-truth dönemde artık ‘gerçeklik’ hakikatle değil kurgularla inşa edilmektedir. Figüratif resim ve heykelin gerçeklikten yola çıkması bağlamında bugünün sanal dünyasında kurgulanan ‘figüratif resim ve heykel’ değerlendirilmiştir. Tüketim nesnesine dönüşen sanatın ‘sanallaşması’ ve ‘simülasyonun simülasyonu’ olması durumu incelenmiştir

Görüntülenme
118
13.11.2023 tarihinden bu yana
İndirme
5
13.11.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
09 Kasım 2024 05:27
Google Kontrol
Click
Ähli Matbuot
Tam Metin Almak üçin bas. Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser ady
(dc.title)
Post-Truth çağda figüratif resim ve heykel
Yazar [Asıl]
(dc.creator.author)
Ataş, Eyüp
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Plastik Sanatlar ve Resim Yüksek Lisans Programı
Neşir senesi
(dc.date.issued)
2023
Yayın Turu [Akademik]
(dc.type)
preprint
Yayın Türü [Ortam]
(dc.format)
application/pdf
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Figüratif heykel
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Figüratif resim
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Hakikatin önemsizleşmesi
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Post-truth
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Yeni medya
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Figurative sculpture
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Figurative painting
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Trivialization of truth
Yayıncı
(dc.publisher)
Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
Dil
(dc.language.iso)
tur
Özet Bilgisi
(dc.description.abstract)
Hakikatin önemsizleştiği post-truth dönemde insanlık bir simülasyon çağı yaşamaktadır. Zaman ve mekân algısı değişmiş, görüntülerden oluşan sanal bir imgelem dünyası söz konusu olmuştur. Artık her şey sayılardan oluşan bir veridir. Her türlü hakikat her an değişebilir durumdadır. Bu dönemde sanal medya kullanıcıları herhangi bir alandaki yeterliliklerine bakılmaksızın ‘her şey’ olabilmektedir. Hakikatin önemsizleşmesinin temel özelliklerinden bir diğeri de yalanın hakikatin yerini almasıdır. Öznel duygu ve düşüncelerin rasyonel görüşlere tercih edildiği bu çağda sanatta payına düşeni almaktadır. Postmodern sanatçının üretimi konusunda, sanat tarihinden ve yapılmış işlerden nasıl faydalandığı yöntem farklılıklarıyla ele alınmıştır. Başından beri süre gelen ‘sanatta özgünlük’ tartışmalarının öneminin ne ölçüde değiştiği incelenmiştir. Melez bir üsluba sahip olan bugünün sanatçısının, yeni medya ve dijital teknolojinin olanaklarına nasıl eklemlendiği tartışılmıştır. Manipülasyonun postmodern sanatçı için önemi, gerçek ve sahtenin yer değiştirmesi bağlamında ele alınmıştır. Kapitalin veya sermayenin sanata etkisi incelenmiştir. Post-truth dönemde artık ‘gerçeklik’ hakikatle değil kurgularla inşa edilmektedir. Figüratif resim ve heykelin gerçeklikten yola çıkması bağlamında bugünün sanal dünyasında kurgulanan ‘figüratif resim ve heykel’ değerlendirilmiştir. Tüketim nesnesine dönüşen sanatın ‘sanallaşması’ ve ‘simülasyonun simülasyonu’ olması durumu incelenmiştir
Täzelenenç Düzümleniş Senesi
(dc.date.accessioned)
2023-11-13
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2023-11-13
Haklar
(dc.rights)
Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
Erişim Hakkı
(dc.rights.access)
Open Access
Telif Hakkı
(dc.rights.holder)
Aksi belirtilmediği sürece telif hakları Yeditepe Üniversitesi'ne aittir. Kullanım izinleri Açık Erişim Sistemi'nde belirtilmiş olup, "InC-NC/1.0" ve "by-nc-nd/4.0" belirtildiği gibidir.
Telif Hakkı Url
(dc.rights.uri)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Telif Hakkı Url
(dc.rights.uri)
https://rightsstatements.org/page/InC-NC/1.0/?language=en
Açıklama [Genel]
(dc.description)
Yayınlanan son versiyon
Açıklama [Not]
(dc.description.note)
Not: Bu ön baskı, hakem/bilirkişi tarafından onaylanmamış yeni araştırmaları bildirir ve bu alanda birden fazla uzmana danışılmadan kaynak bilgi olarak kullanılmamalıdır.
Tanım Koleksiyon Bilgisi
(dc.description.collectioninformation)
Bu eser Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla kullanıma sunulan ön baskı koleksiyonunun bir parçasıdır. Sorularınız için iletişim adresimiz openaccess@yeditepe.edu.tr
Iňleýin Görnüşli Salgysy
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11831/8060
Analizler
Näsir Görüp Bileni
Näsir Görüp Bileni
Görkezilen ýurtlar
Içeri girilen şäherler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms