Halkı yanıltacak markalar

Gelişen teknolojiler sayesinde artık dünyada küreselleşme büyük bir hız kazanmıştır. Küreselleşmeyle birlikte şirketler ve bireyler, sahip oldukları markaları yalnızca bulundukları ülke içinde değil de dünya çapında tanıtmak, markanın, dolayısıyla o markayla sunduğu hizmet veya malın farklı coğrafyalarda da bilinirliğini sağlamak, hedef tüketicilerin dikkatini çekmek ve sonunda da sunduğu hizmeti ya da ürettiği malı daha geniş bir kitleye ulaştırmak istemektedirler. Ancak gelişen teknolojiler ve küreselleşmenin de etkisiyle çok fazla markaya hızlı ve kolayca erişilmesi de tüketicileri yanıltılmaya açık hale getirmektedir. Bu nedenle yasa koyucular, tüketicinin yani halkın yanıltılmasını yasalara çeşitli hükümler koyarak engellemeye çalışmaktadır. Çalışmamızın da konusunu oluşturan halkı yanıltan markalar bakımından öncelikle, marka kavramının tanımı ve unsurları ele alınacaktır. Ardından, bir markanın, mal veya hizmetin niteliği, kalitesi ve coğrafi kaynağı bakımından halkı yanıltması halleri incelenecektir. Daha sonra ise markanın yanıltıcı olması halinde açılabilecek davalardan söz edilecektir. Mutlak ret sebeplerinden olan markanın halkı yanıltmasının günümüzde markaların tanınmak ve satış yapmak amacıyla yanıltıcı olsa da kullandığı işaretlerin, tüketiciler ve marka sahipleri için ne gibi sorunlara yol açabileceği, dolayısıyla markaların neden yanıltıcı olmaması gerektiği, örnek kararlarla da desteklenerek ortaya konulmaya çalışılmasıdır.

Views
99
21.02.2024 since the date of
Downloaded
1
21.02.2024 since the date of
Last Access Date
13 Ekim 2024 16:10
Google Check
Click
Full Text
Full text Click to download Preview
Detailed View
Title
(dc.title)
Halkı yanıltacak markalar
Author [Asıl]
(dc.creator.author)
Demir Mudun, Duygu Ece
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı
Publication Date
(dc.date.issued)
2024
Publication Type [Academic]
(dc.type)
preprint
Publication Type [Media]
(dc.format)
application/pdf
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Halkı yanıltıcı işaretler
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Halkı yanıltıcı markalar
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Hükümsüzlük davası
Subject Headings [General]
(dc.subject)
İptal davası
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Marka
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Mutlak ret nedenleri
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Signs misleading the public
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Brands that mislead the public
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Invalidation proceedings
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Cancellation proceedings
Subject Headings [General]
(dc.subject)
Brand
Publisher
(dc.publisher)
Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
Language
(dc.language.iso)
tur
Abstract
(dc.description.abstract)
Gelişen teknolojiler sayesinde artık dünyada küreselleşme büyük bir hız kazanmıştır. Küreselleşmeyle birlikte şirketler ve bireyler, sahip oldukları markaları yalnızca bulundukları ülke içinde değil de dünya çapında tanıtmak, markanın, dolayısıyla o markayla sunduğu hizmet veya malın farklı coğrafyalarda da bilinirliğini sağlamak, hedef tüketicilerin dikkatini çekmek ve sonunda da sunduğu hizmeti ya da ürettiği malı daha geniş bir kitleye ulaştırmak istemektedirler. Ancak gelişen teknolojiler ve küreselleşmenin de etkisiyle çok fazla markaya hızlı ve kolayca erişilmesi de tüketicileri yanıltılmaya açık hale getirmektedir. Bu nedenle yasa koyucular, tüketicinin yani halkın yanıltılmasını yasalara çeşitli hükümler koyarak engellemeye çalışmaktadır. Çalışmamızın da konusunu oluşturan halkı yanıltan markalar bakımından öncelikle, marka kavramının tanımı ve unsurları ele alınacaktır. Ardından, bir markanın, mal veya hizmetin niteliği, kalitesi ve coğrafi kaynağı bakımından halkı yanıltması halleri incelenecektir. Daha sonra ise markanın yanıltıcı olması halinde açılabilecek davalardan söz edilecektir. Mutlak ret sebeplerinden olan markanın halkı yanıltmasının günümüzde markaların tanınmak ve satış yapmak amacıyla yanıltıcı olsa da kullandığı işaretlerin, tüketiciler ve marka sahipleri için ne gibi sorunlara yol açabileceği, dolayısıyla markaların neden yanıltıcı olmaması gerektiği, örnek kararlarla da desteklenerek ortaya konulmaya çalışılmasıdır.
Record Add Date
(dc.date.accessioned)
2024-02-21
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-02-21
Haklar
(dc.rights)
Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
Erişim Hakkı
(dc.rights.access)
Open Access
Copyright
(dc.rights.holder)
Aksi belirtilmediği sürece telif hakları Yeditepe Üniversitesi'ne aittir. Kullanım izinleri Açık Erişim Sistemi'nde belirtilmiş olup, "InC-NC/1.0" ve "by-nc-nd/4.0" belirtildiği gibidir.
Copyright Url
(dc.rights.uri)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Copyright Url
(dc.rights.uri)
https://rightsstatements.org/page/InC-NC/1.0/?language=en
Description
(dc.description)
Yayınlanan son versiyon
Description [Note]
(dc.description.note)
Not: Bu ön baskı, hakem/bilirkişi tarafından onaylanmamış yeni araştırmaları bildirir ve bu alanda birden fazla uzmana danışılmadan kaynak bilgi olarak kullanılmamalıdır.
Description Collection Information
(dc.description.collectioninformation)
Bu eser Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla kullanıma sunulan ön baskı koleksiyonunun bir parçasıdır. Sorularınız için iletişim adresimiz openaccess@yeditepe.edu.tr
Single Format Address
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11831/8263
Analyses
Publication View
Publication View
Accessed Countries
Accessed Cities
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms