Grafik tasarımın yeni medya teknolojilerindeki geleceği: İnternet üzerinden yayın yapan talebe bağlı video platformlarında afiş ve thumbnail kullanımının dinamik izleme alışkanlıklarına bağlı değişimi

Dinamik bir iletişim bilimi olan grafik tasarım, günün şartları ve ihtiyaçlarına göre şekillenebilen, esneyebilen ve farklı yaklaşımlarla çözüm üretebilen bir disiplin olmayı sürdürmektedir. Gelecekte de varlığını sürdüreceği ön görülmekte olan grafik tasarımın, gelişen teknolojiler ve yeni medya alanındaki ihtiyaçlara büyük oranda cevap vermesi gerekliliği tüm dünyada kabul görmektedir. Dijital yayın platformlarının izleme alışkanlıklarına doğrudan etkisi, izleme etkinliğinin giderek bireyselleşmesine ve farklı pazarlama stratejilerinin gelişmesine neden olmaktadır. Tezde SVOD hizmeti sunan yayın platformlarından, hiper-kişiselleştirme ile üretilen afiş ve thumbnail tasarım örnekleri sunulmuştur. Buna bağlı olarak hiper-kişiselleştirme hedefli iletişimde, içeriğe uygun afiş ve thumbnail görselinin nasıl tasarlandığı, nitelik ve fonksiyonları bakımından incelenmesi; ayrıca bu tasarımların içeriğin izlenmesine yönelik etkisinin grafik tasarım bağlamında analizi üzerine çalışılmıştır. Yapay zeka teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte gelecekte grafik tasarımın rolünün ne olacağı ve tasarımcıları neler beklediği gibi sorulardan yola çıkarak öngörülen sonuçlar paylaşılmıştır. Bu sonuçlar, dijital platformlarda kullanılan afiş ve thumbnail görselinin değişen izleme alışkanlıklarına bağlı olarak nasıl bir dönüşüm geçirdiği ve geleneksel anlamdaki afiş ve içerik görselinden farkları üzerine geniş bir çerçevede ele alınarak araştırılmıştır. Afişin, salt biçimsel estetiğe dayalı bireysel bir etkinlik olmaktan çıkarak, kullanıcı deneyimi ve görselleştirilmesine yönelik disiplinlerarası bir pazarlama iletişimine dönüşmesindeki basamaklar incelenmekte ve kişisel veriden elde edilen etkileşimin, dijital platformlarda kullanılan afiş ve thumbnail görselleri için önemli bir yönlendirici olduğu sonucuna varılmaktadır.

Görüntülenme
21
18.04.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
18.04.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
11 Kasım 2024 19:35
Google Kontrol
Click
Ähli Matbuot
Tam Metin Almak üçin bas. Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser ady
(dc.title)
Grafik tasarımın yeni medya teknolojilerindeki geleceği: İnternet üzerinden yayın yapan talebe bağlı video platformlarında afiş ve thumbnail kullanımının dinamik izleme alışkanlıklarına bağlı değişimi
Yazar [Asıl]
(dc.creator.author)
Kızıltaş, Emek
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yazar Departmanı
(dc.creator.department)
Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarım Yüksek Lisans Programı
Neşir senesi
(dc.date.issued)
2024
Yayın Turu [Akademik]
(dc.type)
preprint
Yayın Türü [Ortam]
(dc.format)
application/pdf
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Afiş
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Dijital yayın
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Grafik tasarım
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Hiper-kişiselleştirme
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
SVOD (Subscription Video On Demand)
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Thumbnail
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
SVOD (İsteğe Bağlı Abonelik Videosu)
Konu Başlıkları [Genel]
(dc.subject)
Küçük Resim
Yayıncı
(dc.publisher)
Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
Dil
(dc.language.iso)
tur
Özet Bilgisi
(dc.description.abstract)
Dinamik bir iletişim bilimi olan grafik tasarım, günün şartları ve ihtiyaçlarına göre şekillenebilen, esneyebilen ve farklı yaklaşımlarla çözüm üretebilen bir disiplin olmayı sürdürmektedir. Gelecekte de varlığını sürdüreceği ön görülmekte olan grafik tasarımın, gelişen teknolojiler ve yeni medya alanındaki ihtiyaçlara büyük oranda cevap vermesi gerekliliği tüm dünyada kabul görmektedir. Dijital yayın platformlarının izleme alışkanlıklarına doğrudan etkisi, izleme etkinliğinin giderek bireyselleşmesine ve farklı pazarlama stratejilerinin gelişmesine neden olmaktadır. Tezde SVOD hizmeti sunan yayın platformlarından, hiper-kişiselleştirme ile üretilen afiş ve thumbnail tasarım örnekleri sunulmuştur. Buna bağlı olarak hiper-kişiselleştirme hedefli iletişimde, içeriğe uygun afiş ve thumbnail görselinin nasıl tasarlandığı, nitelik ve fonksiyonları bakımından incelenmesi; ayrıca bu tasarımların içeriğin izlenmesine yönelik etkisinin grafik tasarım bağlamında analizi üzerine çalışılmıştır. Yapay zeka teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte gelecekte grafik tasarımın rolünün ne olacağı ve tasarımcıları neler beklediği gibi sorulardan yola çıkarak öngörülen sonuçlar paylaşılmıştır. Bu sonuçlar, dijital platformlarda kullanılan afiş ve thumbnail görselinin değişen izleme alışkanlıklarına bağlı olarak nasıl bir dönüşüm geçirdiği ve geleneksel anlamdaki afiş ve içerik görselinden farkları üzerine geniş bir çerçevede ele alınarak araştırılmıştır. Afişin, salt biçimsel estetiğe dayalı bireysel bir etkinlik olmaktan çıkarak, kullanıcı deneyimi ve görselleştirilmesine yönelik disiplinlerarası bir pazarlama iletişimine dönüşmesindeki basamaklar incelenmekte ve kişisel veriden elde edilen etkileşimin, dijital platformlarda kullanılan afiş ve thumbnail görselleri için önemli bir yönlendirici olduğu sonucuna varılmaktadır.
Täzelenenç Düzümleniş Senesi
(dc.date.accessioned)
2024-04-18
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-04-18
Haklar
(dc.rights)
Yeditepe Üniversitesi Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
Erişim Hakkı
(dc.rights.access)
Open Access
Telif Hakkı
(dc.rights.holder)
Aksi belirtilmediği sürece telif hakları Yeditepe Üniversitesi'ne aittir. Kullanım izinleri Açık Erişim Sistemi'nde belirtilmiş olup, "InC-NC/1.0" ve "by-nc-nd/4.0" belirtildiği gibidir.
Telif Hakkı Url
(dc.rights.uri)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Telif Hakkı Url
(dc.rights.uri)
https://rightsstatements.org/page/InC-NC/1.0/?language=en
Açıklama [Genel]
(dc.description)
Yayınlanan son versiyon
Açıklama [Not]
(dc.description.note)
Not: Bu ön baskı, hakem/bilirkişi tarafından onaylanmamış yeni araştırmaları bildirir ve bu alanda birden fazla uzmana danışılmadan kaynak bilgi olarak kullanılmamalıdır.
Tanım Koleksiyon Bilgisi
(dc.description.collectioninformation)
Bu eser Yeditepe Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla kullanıma sunulan ön baskı koleksiyonunun bir parçasıdır. Sorularınız için iletişim adresimiz openaccess@yeditepe.edu.tr
Iňleýin Görnüşli Salgysy
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11831/8304
Analizler
Näsir Görüp Bileni
Näsir Görüp Bileni
Görkezilen ýurtlar
Içeri girilen şäherler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms