Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 58 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 58 Adet 0.001 sn
Koleksiyon [1]
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Eser Adı [20]
Yayın Tarihi [1]
Yazar Departmanı [20]
Esere Katkı Sağlayan [1]
Yayın Türü [Ortam] [1]
Dil [2]
Erişim Hakkı [1]
Yayın Turu [Akademik] [1]
Erişime Açık

Yeni Osmanlılarda medeniyet tasavvuru

Koç, Elif Merve

Bu çalışmada Osmanlı Devleti’nin 19. yüzyılı içerisinde siyasi, kültürel ve düşünsel alanda yapılan değişikliklerinde Yeni Osmanlıların medeniyet tasavvurları ele alınmıştır. Medeniyet kavramının muhtevasının Avrupa’dan Osmanlı yazın dünyasına dahli, sözlükler ve birincil kaynaklar aracılığıyla okura sunulmuştur. Osmanlı’nın toplumsal ve siyasi değişimine hizmet eden kavramlar, kimlik ve aidiyet inşasına hizmet etmiştir. Yeni Osmanlıların kendi zihinsel ve ahlaki çerçevelerince ele almış bulunduğumuz medeniyet tasavvuru çalışmamızdaki amaç, medeniyet kelimesinin Osmanlı topraklarına gelişinin ...Daha fazlası

Erişime Açık

Halkı yanıltacak markalar

Demir Mudun, Duygu Ece

Gelişen teknolojiler sayesinde artık dünyada küreselleşme büyük bir hız kazanmıştır. Küreselleşmeyle birlikte şirketler ve bireyler, sahip oldukları markaları yalnızca bulundukları ülke içinde değil de dünya çapında tanıtmak, markanın, dolayısıyla o markayla sunduğu hizmet veya malın farklı coğrafyalarda da bilinirliğini sağlamak, hedef tüketicilerin dikkatini çekmek ve sonunda da sunduğu hizmeti ya da ürettiği malı daha geniş bir kitleye ulaştırmak istemektedirler. Ancak gelişen teknolojiler ve küreselleşmenin de etkisiyle çok fazla markaya hızlı ve kolayca erişilmesi de tüketicileri yanıltıl ...Daha fazlası

Erişime Açık

Global art market and art economy after 2000 and Turkey: The evolution, resilience, and global prominence of the Turkish art market

Üler Kaprol, Tuğçe

The term "market" has deep historical roots, evolving from a physical space for trade to an abstract concept symbolizing the exchange of goods and services. In the sociology of art, Pierre Bourdieu has shaped a distinctive path of research, emphasizing taste judgments, cultural power, and cultural capital as tools for social dominance. This foundation aids in understanding the intricacies of the art market. Over time, art has transformed into an alternative investment for corporate entities, wealth managers, banks, and individuals, driven by economic shifts since the 1980s. The 1980s saw the p ...Daha fazlası

Erişime Açık

The influence of website quality on customer purchase intentıon through the mediating role of E-satisfaction and flow experience

Turgut, Merve

To attract customers and ensure a competitive advantage in the e-commerce environment, it is crucial to identify which website attributes encourage customers to purchase by making them more satisfied and offering an online customer experience. Although various website attributes have been widely analysed in the literature based on traditional marketing theories, there are limited studies that have applied the holistic view to categorise these website attributes and online consumer experience regarding flow state. Inspired by the DeLone and Mclean IS model and flow theory, this study is the fir ...Daha fazlası

Erişime Açık

Factors that affect the intention to use e-learning sites: A study from the perspective of technology acceptance model

Tuna, Gözde

The internet is a major technological development changing our life. This study investigates students' intents to use of electronic learning (e-learning) platforms using Technology Acceptance Model, known as TAM. Our model consists seven variables mainly, technology related variables, instructor related factors, course related factors, perceived usefulness, known as PU, perceived ease of use, known as PEOU, enjoyment and intention to use. Data have been gathered through google forms. Likert type questionnaire and applied 209 adult students who are older than 20. Results shown that instructor a ...Daha fazlası

Erişime Açık

Functions of autobiographical remembering and Its relation to affective Neuroscience personality traits in healthy and pathological aging

Mutafoğlu Sarıbay, Merve

Autobiographical memory (ABM) refers to our personal past experiences. How we remember these experiences has been widely studied for decades, whereas why we remember those memories (i.e., functions of ABM) has gained attention only recently. However, functions of autobiographical remembering in people with dementia has been completely unexplored. This study aims to investigate ABM functions in patients with episodic memory deficits (i.e., patients with amnestic Mild Cognitive Impairment and early-stage Alzheimer’s Dementia) as well as cognitively healthy individuals, besides the relationship b ...Daha fazlası

Erişime Açık

Astrology marketing: Examining diverse factors affecting astrology related consumption

Serbes, Ecesu

This thesis explores the factors influencing expenditure on astrology-related products and services by examining the psychological, social, and demographic determinants of consumer behavior in this domain. The literature review defines astrology, traces its historical roots, and assesses its current popularity. The methodology outlines robust data collection, sampling strategies, and ethical considerations. The analysis reveals a positive correlation between individuals' extraversion and openness to new experiences and their financial commitment to astrology-related goods and services. Additio ...Daha fazlası

Erişime Açık

From the quest for authenticity to advocacy: How do authentic brands create brand advocate consumers?

Tosun, Aslı

In a quest to investigate whether brands that position themselves as authentic create brand advocate consumers, the current study analyzes and collates the extant literature on brand authenticity through unfolding the relationship between brand authenticity and brand advocacy on the grounds of brand experience, actual self-image congruence, consumer involvement as well as the product category with an aim to explore whether brand authenticity positively influences brand advocacy behavior among consumers. The relationships are investigated through a comprehensive research model using two differe ...Daha fazlası

Erişime Açık

A study on the effects of business incubators on entrepreneurs under the light of positive psychology

Tüzemen, Burçin

Business incubators support the development of start-up companies by offering a protective environment and various support services. Since the appearance of incubators, academic studies focused mostly on hard issues like their contribution to the financial success of start-up companies. Nevertheless, when it comes to soft issues, more needs to be studied, The purpose of this research is to help close some of the gaps in the literature by focusing on the contribution of business incubators to the well-being of entrepreneurs. For that purpose, the effects of incubator services on the psychologic ...Daha fazlası

Erişime Açık

Altay Türklerinin Çarlık Rusya’ya katılış sürecinde Altay dini misyonunun faaliyetleri (XIX.Yüzyıl)

Hüsgünel, Ali

Çarlık Rusya XVII-XIX. yüzyıllar arasında Altay Türklerinin yaşam alanlarını işgal etmek sureti ile yerel halklar üzerinde dini ve kültürel alanda düzenlemelerde bulundu. Altay’da XVIII. yüzyılın başlarında Hristiyanlık dinine çağrılar konar-göçer Altay halkları arasında bir revaç görmedi. Çarlık Rusya’nın Altay kolonizasyon faaliyetlerinin destekleyici kurumları arasında Altay Dini Misyonu önemli bir yer teşkil etti. Çarlık Rusya, 1828 yılından itibaren Rus Ortodoks Kilisesi vasıtasıyla devlet dini olan Ortodoksluğu yaymak, Rusya’nın çok uluslu ve dini açıdan farklı nüfusları arasındaki misyo ...Daha fazlası

Erişime Açık

Musical metaphors: Innate and objective

Yüksel, Hatice

As in the recent approach cognition is embodied and metaphor theory of meaning metaphoricity of music is a topic that is mostly studied in cognitive musicology and cognitive linguistics and should be studied from the perspective of cognitive scientists. Musicologists use metaphors to describe the musical system itself in the music theory, music psychologists also use metaphors to describe perceptual facts like a tone is higher as in it resonates somewhere higher in the body or conceptual as in the tone’s place in the musical spectrum. This conceptual part tells us that this kind of metaphor de ...Daha fazlası

Erişime Açık

Emile Zola’nın meyhane ve Samipaşazade Sezai’nin sergüzeşt romanlarında toplumsal eleştiri

Karadeniz, Mehmet

Bu tezin amacı, Fransız edebiyatının önemli yazarlarından Emile Zola’nın Meyhane romanı ile Türk edebiyatının önemli yazarlarından Samipaşazade Sezai’nin Sergüzeşt romanını toplumsal eleştiri çerçevesinde karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu çalışmada, öncelikli olarak eleştirinin tanımı yapılmış ve tarihsel gelişiminden bahsedilmiştir. Daha sonra eleştiri türünün Türk ve Fransız edebiyatındaki yeri ve yansımaları incelenmiştir. Bu çalışmada Meyhane ve Sergüzeşt romanları üzerinden Fransız ve Osmanlı toplumlarında kadının konumu ele alınmıştır. Emile Zola ve Samipaşazade Sezai, farklı coğra ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms